Oslo 17.04

Za każdym razem kiedy odwiedzałam Norwegię nigdy nie udało mi się pojechać do Oslo. Mały paradoks bo było to moim trip'owym marzeniem,...

Za każdym razem kiedy odwiedzałam Norwegię nigdy nie udało mi się pojechać do Oslo. Mały paradoks bo było to moim trip'owym marzeniem, a do stolicy Norwegii miałam mniej niż 100km. Bardzo ciekawiło mnie jak wygląda to miejsce.. Nie mialam żadnej wizualizacji bo tak, jak słyszałam o wielu innych miastach na świecie, tak o Oslo nie mówił nikt. W takim wypadku jak najbardziej zrozumiałe jest to, że byłam bardzo podekscytowana tego typu wycieczką, gdyż nie miałam pojęcia jak miasto to wygląda. 
Muszę przyznać - to jedno z najpiękniejszych miejsc w jakich byłam. Wszystko tutaj jest niezwykle spokojne, uporządkowane, na swoim miejscu. Pałac Królewski, Galeria Sztuki, Parlament, Teatr Narodowy, a po 10min spaceru jesteśmy przy porcie, gdzie jest mnóstwo łódek, góry. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie Opera tuż nad wodą. W środku wygląda jak dzieło sztuki, ludzie w niej będący wyglądają niczym z "Diabeł ubiera się u Prady" - modni, eleganncy, wyprostowani z ogonem ekskluzywnych perfum. Zaś na dachu opery, na który może wejść każdy i zobaczyć cudowne widoki zwykli turyści, mnóstwo fleszy, selfie oraz uśmiechów. 

Ludzie w Oslo... rzecz niezwykła. Mnóstwo chillu, spokoju, nikt nie wygląda jak na pokazie mody (oprócz eleganckich turystów). Ludzie ubrani przede wszystkim wygodnie, sportowo.. Ci wyróżniający się wyglądem, dodatkami, ekskluzywnym zapachem czy kapeluszem i paltem nie mówili po Norwesku. Mimo sporej ilości ludzi wokół mamy własną przestrzeń oraz miejsce poruszając się po ulicach. 
Populacja Norwegii jest bardzo charakterystyczna - blondyni/blondynki o jasnych oczach z gęstymi, pięknymi włosami. Wszyscy ludzie, z którymi rozmawiałam niezależnie od wieku biegle mówią w języku angielskim czego jestem pod wrażeniem. Będąc w sklepie na Karl Johans Gate rozmawiałam z Norwegiem w języku angielskim, a kiedy podjęłam rozmowę z moim tatą w języku polskim, ten również zaczął z nami w nim rozmawiać. Niesamowite. 

Poniżej dalsza część mojego photo diary.. 






You Might Also Like

21 komentarze !

  1. Świetne zdjęcia! Chciałabym tam kiedyś pojechać :)

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia.Nigdy nie byłam w Norwegi ale patrząc na te zdjęcia widać ze jest tam pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne. Tak, jest tam cudownie:)

      Usuń
  3. Budynki na zdjęciach są absolutnie w moim architektonicznym guście- coś pięknego!
    → mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Norwegia jest piekna a Oslocudowne! SUper zdjecia,mam ochote na paczka!
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym kiedyś tam pojechać, choć przez chwilę poczuć ten klimat, który podobno jest bardzo specyficzny. :)


    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    Najnowszy, modowy post - daj znać co myślisz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo.. jest to coś zupełnie innego:) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Cudowne zdjęcia, też bym bardzo chciała tam pojechać, bo uwielbiam podróże :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju, ale tam jest pięknie! Muszę kiedyś się tam wybrać, a nie ciągle siedzieć w tej Bydgoszczy, haha :D

    Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładnie, piękne zdjęcia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne miasto! Uwielbiam norweską urodę, ale ten język jest dla mnie bardzo niezrozumiały i... wulgarny. Z przyjemnością obserwuję i czekam na więcej zdjęć!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Ja norweską urodą co prawda oczarowana nie jestem, za to język to mieszanka angielskiego i niemieckiego przez co wydaje się być on odrobinę "szorstki"..Pozdrawiam i dziękuję Ci bardzo!

      Usuń
  10. Cudownie tam jest, bardzo bym chciała zobaczyć to miejsce ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt. Polecam i trzymam kciuki!

      Usuń

Flickr Images