Smooth jazz

Piątkowe popołudnie, dodatnia temperatura na dworze i lśniące słońce.. Szczegóły, które sprawiają, że czuję się znacznie lepiej. Mamy ju...

Piątkowe popołudnie, dodatnia temperatura na dworze i lśniące słońce.. Szczegóły, które sprawiają, że czuję się znacznie lepiej. Mamy już trzeci marca, a ja pamiętam przygotowania do świąt jakby miały miejsce wczoraj.. Huh, było to 3 miesiące temu. Mimo wszystko cieszę się. W tym roku czeka mnie kilka wspaniałych rzeczy, podróży. Za 3 miesiące czerwiec.. wakacje, w które zamierzam znaleźć pracę i odwiedzić kilka genialnych miejsc. Wakacyjna praca jest o tyle fajna (o ile jest jak moja poprzednia), że jest to niemała przygoda życia. Bardzo często wspominam ten okres przeglądając zdjęcia czy filmiki. I oczywiście sięgając pamięcią do wydarzeń. We wrześniu zacznie się mój ostatni rok edukacji w aktualnym miejscu, co oznacza też ostatni rok "prawdziwego mieszkania" we własnym domu. 2018 będzie zmianą swojego miejsca, ciekawym początkiem, czymś zdecydowanie nowym. Świeżym. I przyznam szczerze, że nie mogę się już tego doczekać mimo, że wiele spraw które się z tym wiąże stresuje mnie już teraz. Często piszę tutaj o moich ulubionych książkach/piosenkach, a o *tych* chyba jeszcze nie było... Haruki Murakami - mistrz. Mistrz. Mistrz nad mistrzami. Dopiero co zagłębiłam się w jego twórczość, a już mam listę utworów, które muszę przeczytać i oddzielny portfel, do którego na te książki zbieram. Coś genialnego. Dotychczas żaden pisarz nie zachwycił mnie aż tak. Coś niesamowitego. I zdecydowanie polecam każdemu, choć literatura ta nie należy do najlżejszej. W niektórych momentach możemy się poczuć totalnie rozerwani. I jeśli ktoś ma tak jak ja to czujecie, że autor wkradł się Wam do środka i wie o wszystkim co myślicie, czujecie.. Oprócz tego - JAZZ. Dobry Boże, ile godzin w ciągu dnia słucham tej uzależniającej muzyki wiesz tylko Ty. I moi domownicy. Nina Simone, Frank Sinatra, Norah Jones, Aretha Franklin..



"Jazz wgryza tylko się w elit wąskie grono
I czuć to, bo czuć i czuć, niechaj skonam!
Nie ubliżając akordeonom –
W jazzie jest po prostu harmonia!
Po prostu harmonia!"

Jacek Ziobro, "Jak ja kocham ten jazz"




"Jazz musi się przede wszystkim czuć. A jeśli potrafi się go śpiewać, będzie się w stanie podołać wielu innym artystycznym wyzwaniom. W jazzie ukryte jest to samo, co u Mozarta – na przykład bardzo prawdziwe, szczere ludzkie emocje. I absolutnie nie można mówić, że to muzyka łatwiejsza. Ellingtona traktuję równie poważnie jak na przykład Szostakowicza, obaj są wybitnymi twórcami."

Barbara Hendricks, „Rzeczpospolita”

You Might Also Like

14 komentarze !

  1. Super post. Fajnie się czytało. Trzymam kciuki za realizacje planów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mogę uwierzyć, że jest już marzec. Ładne zdjęcia. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze że dużo pracy cię czeka, przyznam się. Polecam ci byś nie planowała. Mieszkanie pewnie rodzice ci kupią lub pewnie będziesz wynajmować, lub do pracy od razu pójdziesz. Ale życzę ci aby udało ci się zdać wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracy mnie czeka ogrom, to oczywiste! Ale na szczyt nie ma windy:) Jeśli chodzi o planowanie, lubię mieć wszystko pod kontrolą. I tak właśnie działam najlepiej i najbardziej efektywnie. Jeszcze nie wiem gdzie "mnie wywieje" więc nie ma co kupować. Będę szukać swojego JA, próbować. No i bardzo dziękuję za życzenia. Przyznam, że rzadko spotyka się komentarze faktycznie na temat postu. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. O tak, ten czas za szybko leci! Dopiero co człowiek świętował Nowy Rok, a nim się obejrzymy, będziemy żegnać 2017. Ja z mojej strony mogę napisać, że bardzo przyjemnie się Ciebie czyta, chętnie tu zostanę, i oczywiście powodzenia z realizacją planów, celów, marzeń oraz udanych podróży! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie..Ahh dziękuję bardzo! ♥

      Usuń
  5. Ładne zdjęcia :) Trzymam kciuki, aby wszystko się udało :)


    + Co powiesz na wzajemną obserwację?? :) Ja już dodałam, zapraszam również do mnie :)


    http://zanett01.blogspot.co.uk/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Jeśli mój blog Cię zainteresował na tyle by go zaobserwować..cieszę się bardzo!

      Usuń
  6. O Murakamim slyszalam tyle dobrego! I Twoje slowa to potwierdzaja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj taaak, mistrz. Pozdrawiam Katsuumi! :*

      Usuń
  7. Też bardzo lubię jazz. Tak nie do tematyki posta ale masz bardzo ładną urodę. Podobają mi się twoje rysy twarzy, pełne usta i przede wszystkim piękne oczy.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ojej, dziękuję bardzo! Jest mi niezmiernie miło.
      Pozdrawiam ♥

      Usuń

Flickr Images